Nak Duit MUdah ? CLick SIni RegistEr! $6 Free2 Ja Dapat!

Monday

Bacaan Al Quran sebelum Subuh : Harus Ke ?

Salam . Sekarang tengah kecoh isu bacaan al quran sebelum subuh telah di larang  oleh syarak . Apsal ? Sebab salah satu nya tidak menghormati hak individu / hak asasi untuk mendapat rehat . Bayangkan kalau kita  bukan seorang Muslim . Di waktu pagi hari sudah kedengaran bunyi-bunyian kuat . Tidak ke mengganggu tidur kita ? Tetapi aku tengok ramai melihat dari sudut sempit dan mempolitik isu ni . Benda gini tak mendatangkan hal lansung la . Tidak seperti di kelantan , waktu solat subuh umpama sembahyang jumaat . meriah dan banyak pengisian . Berbanding kat ( Contoh Masjid Kg Boyan) berapa kerat sangat yang hadir waktu solat subuh ? 
Kerajaan Negeri Pulau Pinang (KN) menghormati keputusan Jawatankuasa Fatwa yang bersidang pada 7 April 2011 mengenai hukum tersebut. Namun, KN berpendirian pentadbiran masjid dan surau boleh mempertimbangkan sama ada mahu meneruskan tradisi dan amalan sedia ada atau sebaliknya, setelah menerima pemberitahuan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam (JHEAIPP) tentang keputusan Jawatankuasa Fatwa. 
"Saya ingin menekankan bahawa pihak KN tiada kaitan dengan keputusan ini dan sebarang pertanyaan boleh dirujuk kepada Mufti Pulau Pinang. Saya juga menasihatkan agar jangan mempolitikkan isu ini kerana arahan dikeluarkan oleh Jawatankuasa Fatwa, bukannya KN seperti yang diuar-uarkan," ujar EXCO Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Y.B. Tuan Abdul Malik Abul Kassim semasa sesi sidang media yang diadakan di KOMTAR, hari ini. (Ini Statement dari Mufti Pulau Pinang)Mufti Pulau Pinang

No comments:

Post a Comment

DiCacimaki oleh